Spring & Lek
Välkomna till Spring & Lek!

RIKs Spring & Lek är för barn 3-5 år. Spring & Lek är inte kopplat till någon speciell sport utan handlar helt enkelt om att barnen ska få springa och leka varje söndag i Råbergshallen, mellan 10:00-11:00 (denna tid är ny och börjar gälla from 2024). Den grupp som ansvarar för att plocka fram redskap och dra igång kaffet bör vara på plats 09:45.

Vill du anmäla ditt barn till Spring & Lek, vänligen klicka här.

Hoppas vi ses i hallen!

/Ledarna för Spring & Lek

Spring & Lek under Påsk
2024-03-26 13:53

Hej på er alla glada Påskkycklingar.

Under Påskhelgen kommer Anita med alla sina djur, och Påskharen att bjuda på lite överraskningar till alla barn. Missa inte aktiviteten den 31/3 Påskdagen kl 10:00 - 11:00.

Även nya barn som vill prova på Spring & Lek är naturligtvis välkomna.

Samtliga önskas en riktigt Glad Påsk, så ses vi i Råbergshallen.

Anita & Påskharen

OBS! Missa inte att ställa om klockan till sommartid.

Spring & Lek startar igen den 14 januari
2024-01-05 15:00

Hej alla glada Spring & Lek-fantaster!

Vi hoppas att ni haft en riktigt härlig ledighet med massor av lek i snön, tomtar, julgröt och aktiviteter som hör julen till.

Nu är ni väl laddade för ännu ett år med massa skoj med tigern, bläckfisken, lejonet och alla de andra djuren?

Anita med team står i startblocket och laddar för ännu ett framgångsrikt år med den uppskattade söndagsaktiviteten där barnen får springa och leka i hallen på sina egna villkor.

Kombinationen med Anita och er föräldrars engagemang är världsklass. En stor eloge till er föräldrar för att ni engagerar er så att RIK kan bedriva den här aktiviteten vidare.

Gruppen har växt till en nivå som Rosersbergs IK nog aldrig varit i närheten av under sina 103 år som idrottsförening. Vi passerar snart 120 st medlemmar i en och samma grupp, och kan nu konstatera att denna verksamhet verkligen fungerar.

Det kanske låter uttjatat, men värt att repetera föreningens grundidé med aktiviteten, och att ”ALLA ÄR VINNARE!”

• Aktivitet 100% på barnens villkor
  • Barnen springer och rör på sig
  • Barnen träffar nya kompisar
  • Föräldrar skapa nya bekantskaper
  • Viktig aktivitet ur ett samhällsperspektiv - Barnen kan tidigt hitta en meningsfull fritid
  • Stort stöd från Sigtuna Kommun
  • Fler föreningar har tagit efter konceptet

... lista på positiva fördelar kan göras hur lång som helst.

Vi hälsar alla 3-5-åringar välkomna till Råbergshallen då vi startar Spring & Lek igen den 14 januari kl 10:00-11:00, och ber er föräldrar som vanligt att hjälpa till med alla redskap från 09:45 så att Anita och barnen kan dra igång prick kl 10:00.

Det har funnits önskemål om att låta tvååringar vara med, och självklart skall inte det vara något hinder. Dock måste RIK som förening sätta en gräns, men ni föräldrar kan prata ihop er och stämma av med Anita om en yta där ni kan husera med den kommande generationen som hoppar in i ordinarie verksamhet till hösten. Det krävs alltså inget medlemskap för tvååringar, utan sköts helt och hållet av er föräldrar.

Välkomna till Råbergshallen den 14 januari kl 10:00.

/Rosersbergs IK & Anita med team

Spök & Lek på söndag!
2023-10-27 17:30

Hej alla barn och föräldrar i Spring & Lek!

På söndag blir det halloween-tema på S&L och vi kallar det Spök & Lek. Inget läskigt, bara roligt! Om barnen vill klä ut sig så får de gärna göra det.

Spöööökligt välkomna!

/Ledarna

Spring & Lek hålls utomhus idag 1/10
2023-10-01 08:48

Hej alla barn och föräldrar i Spring & Lek!

Pga strömavbrott kan vi inte vara i idrottshallarna men vi flyttar ut Spring & Lek och kör utomhus istället.

Tyvärr kommer vi inte ha något kaffe till föräldrarna men det kommer finnas frukt till barnen.

/Ledarna

Spring & Lek startar 3e September
2023-08-23 18:40

Hoppas ni alla haft en riktigt skön sommar och nu ser fram emot höstens och vinterns alla aktiviteter som RIK erbjuder.

Den 3e september kör vi i gång den andra säsongen av förra säsongens succé för de allra yngsta.

Spring & Lek som riktar sig till barn mellan 3-5 år är en aktivitet där barnen själva väljer vilka redskap och lekar man tycker är roligast. Antingen hoppar man på mattor, hänger i lianerna och ribbstolarna, går balansgång, hoppar på plintar, spelar boll eller så gör man allt under den timme vi har till förfogande på söndagar i Råbergshallen.

Självklar kommer Anita med alla sina djur att vara på plats, så missa inte att träffa tigern, bläckfisken, eller någon av de andra djuren. Kanske dyker det upp ett nytt djur i år, vem vet?

De barn som var äldst förra säsongen har haft möjlighet denna sommar att deltaga i RIKs fotbollsskola, och kommer nu erbjudas plats i handbollsskolan när fotbollsskolan avslutas. Närmare information kommer ut på hemsidan.

För de nytillkomna 3-åringarna denna säsong hoppas vi på mycket lek, bus och stolligheter i det organiserade kaoset, där alla barn gör det man vill, på sina egna villkor.

Då vi denna säsong kommer att köra söndagar 09:30-10:30 ber vi er föräldrar som har möjlighet att komma runt 09:15 för att hinna plocka fram alla redskap innan start 09:30.

Välkomna!

Anita med team