Spring & Lek
Succén tågar vidare
2022-09-13 22:11
Energin sprakar i Råbergshallen

Efter söndagens S&L (Spring & Lek) aktivitet kan vi verkligen glädjas åt att succén fortsätter där barn och föräldrar fortsätter strömma in till verksamheten.

Då ledarna hade svårt att räkna hur många barn som kom till söndagsaktiviteten på valdagen krävdes ett antal gånger av räknande för att till slut komma fram till att det var ca 50 barn som for fram som bålgetingar i hallen. Det organiserade kaoset ger bara mer och mer glädje allteftersom.

Vi har noterat att det är föräldrar som gärna hjälper till samtidigt som de egna barnen far runt i hallen, och det finns många olika arbetsuppgifter som vi kommer behöva hjälp med framöver, som till exempel att komma till hallen 10 minuter innan vi kör igång för att hjälpa till med redskapen, och hålla ett par termosar varma med färskt morgonkaffe.

OBS! Glöm inte att anmäla barnen till verksamheten, vilket du kan göra här, https://www.rosersbergsik.se/form/?ID=89285.

Är det något ni annars undrar över, tveka inte att fråga ledarna på plats eller mejla till info@rosersbergsik.se. Meddelandet skickas sedan vidare till rätt person i föreningen.

Den tidigare överlappningen av S&L tiden som kunde ha krockat med handbollsskolan när den startar är nu löst.

Handbollsskolans träningar är flyttade till tisdagar, och mer info om detta kommer på hemsidan.

Nu på söndag den 18 september är det som sagt nästa tillfälle, och då köööööör vi!

Donald/Föreningsstyrelsen