Så många som möjligt - så länge som möjligt

Fira med oss!

Det är nästan svårt att i dagsläget ta till sig att det finns en liten lokal idrottsklubb som har funnits i 100 år, men så är det faktiskt med Rosersbergs IK. Den lilla klubben som startades i en berså bakom handlare Westerbergs affär borta vid järnvägsövergången, en torsdagskväll i juli 1921. Några grabbar satt och spelade kort när de kom på att det kunde vara bra att ha en idrottsförening eftersom de ändå brukade spela fotboll på Knipvallen. Och här står vi nu, 100 år senare.

Vi är en liten klubb med ett stort hjärta, som också känner ett stort socialt ansvar.

Vi vill kunna erbjuda idrott för så många som möjligt, så länge som möjligt.

Trots ovisshet och röra i omvärlden vill vi fira storslaget! I guldfärg vill vi fira året med unga och äldre i vårt fina lilla samhälle. Det finns en stor osäkerhet men planer kan vi ha även om dessa kan ändras. Vi ska försöka hålla igång under året och ge varje medlem i Rosersbergs IK... Ja, kanske varje Rosersbergare något att se fram emot. Häng med du också!

Till vår jubileumsfolder

Det här är RIKs Jubileumsgrupp

Köp vår jubileumstavla

Bara första dagen sålde vi ett helt gäng tavlor!

Vill du också bli ägare av en RIK Jubileumstavla?

Kontakta Anna Qvist på telefonnummer 070 588 71 73.

Betalning sker via Swish till nummer 123 560 76 68 eller PG: 286969-1.

Tavlan har måtten 30x40 cm och kostar 250 kr.